Általános Szerződési Feltételek 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a https.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (a továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. Tájékoztatjuk, hogy jelen ÁSZF a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre (a továbbiakban: Fogyasztó), mint Felhasználóra egyes pontokban eltérő feltételeket állapít meg a vállalkozásokra vonatkozóakhoz képest. Ebben az esetben a Fogyasztóra az eltérő szabályok vonatkoznak.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.

Felhasználó a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. A SZOLGÁLTATÓ

Név: biztributor Kft.

Székhely: 1112 Budapest, Kőoltár utca 4/A 3. em. 19.

Levelezési cím: 1112 Budapest, Kőoltár utca 4/A 3. em. 19.

Képviselő neve: Rédei Andrea

Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-894644

Bejegyző bíróság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 14229987-2-43

Közösségi adószám: HU214229987

Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-135003

E-mail cím: info@https.hu

Telefonszám: +36-1-392-0218

2. HONLAPON FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG

A Szolgáltató a Honlapon üzleti tevékenysége során elsődlegesen IT-biztonsági, számítógéphálózati és kapcsolódó termékek értékesítését folytatja.

A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások tekintetében magatartási kódexnek nem veti alá magát.

3. FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

3.1 Igénybevétel feltételei

3.1.1 Felelősség

Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni károkért és nem vagyoni sérelemért a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató - az esetlegesen általa igénybe vett közreműködőért való felelőssége kivételével - kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

 

3.1.2 Szerzői jogok

A Honlap szerzői művek és más tartalmak sajátos összeállítása, amely a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 7.§-a alapján gyűjteményes műként védelemben részesül. A védelem a gyűjteményes művet megilleti akkor is, ha annak részei, tartalmi elemei nem részesülnek, illetve nem részesülhetnek szerzői jogi védelemben. A gyűjteményes mű egészére a szerzői jog a Szolgáltatót illeti. A Honlap tartalmát, képeit, logóit kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos. A Honlapon szereplő valamennyi márkajel védett, a „Védett” logók használata egyéb helyeken (kiállítás, szóróanyag stb.) még változatlan formában is csak a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. Szolgáltató kiemelten kezeli szellemi tulajdonának védelmét. Ennek érdekében folyamatos internetes keresőszolgáltatást vesz igénybe, hogy felkutassa szellemi tulajdonának interneten megjelenő esetleges másolatait. Azon személyek ellen, akik a Szolgáltató szerzői jogait megsértik, eljárást kezdeményezhet.

4. A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS

4.1 Regisztráció

A Honlapon keresztül történő rendeléshez nem szükséges regisztráció, de további kedvezményeink és más előnyök igénybevételéhez javasoljuk a rövid regisztrációs folyamat elvégzését. A regisztráció során a Felhasználó jelezheti a webáruház e-mailben küldésre kerülő egyedi ajánlatai iránti igényét is. Az igénylés a Felhasználó által bármikor törölhető. A regisztráció törlését Felhasználó a Szolgáltató e-mail címére küldött elektronikus levélben kérelmezheti.

 

Szolgáltató gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó, ha tudomására jut, hogy jelszavával valaki visszaélt, köteles a Szolgáltatónak haladéktalanul jelezni a szükséges intézkedések megtétele érdekében.

A Felhasználó köteles a regisztráció során megadott adatait azok megváltozása esetén frissíteni és gondoskodni arról, hogy azok a valóságnak megfelelőek legyenek, hogy a rendelés teljesíthető legyen.

 

4.2 Megrendelés

Szolgáltató megrendeléseket a Honlapon keresztül fogad. A megrendelés nem kötött regisztrációhoz. Regisztráció nélküli vásárlás (gyorsrendelés) esetén csak a rendelés teljesítéséhez legszükségesebb adatokat kell megadnia a Felhasználónak. A Szolgáltató minden esetben kéri a Felhasználó mobiltelefonszámát, melyre egy visszaigazoló SMS-t küldhet Szolgáltató a rendelés fogadásakor (amennyiben Felhasználó a házhozszállításos módot választ, a partner futárcég is küldhet a Felhasználónak SMS-t a csomag várható érkezéséről).

 

Felhasználó a vásárolni kívánt termékek főbb tulajdonságait és jellemzőit a konkrét termék leírásában találja meg részletesen. A Honlapon feltüntetett képek helyenként illusztrációk.

 

A vételár a kiválasztott áru alatt feltüntetett ár (a megjelenített termékárak bruttó árak, az ÁFA összegét is tartalmazzák, hacsak egyértelműen máshogy nem jelöljük).

 


4.3 Adatbeviteli hibák javítása

Felhasználónak az adatbeviteli hibák javítására a megrendelés véglegesítését követően van lehetősége. Ezt követően Szolgáltató jogosult, de nem köteles a hibák javítására, melyre vonatkozó kérelmét Felhasználó e-mailben jelezheti.

 

4.4 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

 

A Szolgáltató köteles a Felhasználó megrendelésének megérkezését a Felhasználó felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Ez egy automata email, ami nem azonos a rendelés elfogadásával, megerősítésével. A vonatkozó jogszabályok szerint a rendelés visszaigazolását 48 órán belül elküldjük a megadott email címre. Visszaigazolásnak minősül minden szállítási határidővel, illetve átvehetőséggel kapcsolatban küldött email üzenet, továbbá a megrendelés teljesítése is. Amennyiben e visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 2 munkanapon belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól, azaz nem köteles átvenni, megvenni a terméket.

 

A Szolgáltató visszaigazoló e-mailje tartalmazza a Felhasználó megrendelésével kapcsolatos adatokat.

 

4.5 A szerződés létrejötte

 

Szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség.
A megkötött szerződés

a)     elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak,

b)     b) a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.

 

Minden sikeres rendelés után a Felhasználó által megadott e-mail címére a Szolgáltató a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazoló elektronikus levelet küld (Szolgáltató a visszaigazoló e-maillel párhuzamosan egy SMS-t is küld). A megrendelés Szolgáltató megrendeléssel való egyetértést kifejező jognyilatkozata után tekinthető véglegesnek. Ilyen jognyilatkozatnak minősül a megrendelés teljesítése is. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazolásként küldött e-mail megérkezésével.

 

A Fogyasztóval kötött szerződés megkötését követően - ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor - a Szolgáltató visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó különös szabályokra tekintettel adott, szerződéskötést megelőző tájékoztatást, kivéve, ha azt a Szolgáltató már a szerződés megkötése előtt a Fogyasztónak megadta.

 

4.6 A szerződés iktatása

 

A Honlapon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem férhető hozzá.

 

4.7 Fizetés

 

Szolgáltató az alábbi fizetési módokat biztosítja Felhasználó számára (részben a termék átvételéhez illeszkedően):

bankkártyás fizetés online felületen,

kupon

 

4.8 Számla

 

Szolgáltató elektronikus számlát állít ki. A Szolgáltató a számlát a termék átadásakor bocsátja a Felhasználó rendelkezésére.

 

4.9 Átvétel

 

Felhasználó a megrendelt terméket a rendeléskor kiválasztottaknak és Szolgáltató által visszaigazoltan elfogadottaknak megfelelően veheti át. Bizonyos termékek kizárólag elektronikus licencszel rendelkezenek, melyek szállítása e-mailben történik.

 

4.10 Szállítás

 

Szolgáltató részszállítás teljesítését nem vállalja.

 

A Felhasználó a termék átvételekor késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a szolgáltatás minősége és mennyisége megfelelő-e.

A termék átvétele során nem kell vizsgálni azokat a tulajdonságokat, amelyeknek a minőségét tanúsítják.

 

4.10.1 Szállítási költségek

A megrendelt termékek személyes átvételére nincs lehetőség.

 

A pontos szállítási költségekről Felhasználó a termékek kosárba helyezését követően, a kosár megrendelésekor, a megrendelés véglegesítése előtt tájékozódhat.

 

4.10.2. Szállítási határidő

 

Felhasználó a raktáron nem lévő termékek esetében a várható szállítási időről a rendelés leadása előtt a termék részletes adatlapján tájékozódhat. A pontos szállítási határidőt minden esetben Szolgáltató visszaigazolása tartalmazza.

 

Szolgáltató a Felhasználó rendelését, a megrendelt termék típusától függően, jellemzően 1, maximum 5 munkanapon belül átadja a futárszolgálatnak.

 

A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.

 

A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha

a)     a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

b)     a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

 

5. ELÁLLÁSI JOG

5.1 Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag Fogyasztókra vonatkoznak.

A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a)     a terméknek,

b)     több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

c)     több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

d)     ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

 

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Szolgáltató a 14 napos határidőt akciós vagy állandó jelleggel, a honlapon egyértelműen jelezve egyoldalúan, indoklás nélkül jogosult megnövelni.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Elállás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

5.2 A fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételek

A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek tekintetében:

a)        olyan termék tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

b)        olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;

c)        romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

d)         olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

e)        olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Szolgáltató kiemeli, hogy azon szoftver- vagy hardvertermékek, melyek névre szóló licenccel rendelkeznek, fenti 5.2 b) pontja alapján az elállási jog nem érvényesíthető. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) m)  alapján nem érvényesíthető továbbá az elállási jog olyan szoftver- vagy hardvertermékek esetében, melyek előfizetéses részt is tartalmaznak (például, de nem kizárólag vírusirtók). Fogyasztó megrendelésével kifejezetten beleegyezik a szolgáltatás teljesítésének megkezdésébe.

6. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

6.1 Kellékszavatosság

 

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a Fogyasztóval kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. A Felhasználó kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.

 

Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:

a)     kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve

a.     a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét,

b.     a szerződésszegés súlyát,

c.     a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

b)     az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől - a jelentéktelen hiba kivételével - elállhat, ha

a.     a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,

b.     a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,

c.     a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

A kijavítást vagy kicserélést Szolgáltató - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve köteles elvégezni. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. Kicserélés vagy elállás esetén a Felhasználó nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

 

A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős. A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a Felhasználó a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

 

6.2 Termékszavatosság

 

Az e pontban foglaltak kizárólag Fogyasztókra vonatkoznak.

 

A Szolgáltató által Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

 

A termék akkor hibás, ha

a)    nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek,

b)    vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő lényeges tulajdonságokkal.

 

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

 

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

 

A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

 

Szoftvertermékek és szoftverkomponenssel szállított hardvertermékek esetében nem minősül a termék hibásnak, ha a szoftver nem az elvártnak megfelelően működik.

 

6.3 Jótállás

A Szolgáltató által forgalmazott termékek nem tartoznak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá.

 

6.4 Szavatossági és jótállási igények érvényesítése

Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell.

Fogyasztó által érvényesített szavatossági és jótállási igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:

a)         A Fogyasztó szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja.

b)         A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti

a.     a Fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

b.     Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

c.     a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

d.     a hiba bejelentésének időpontját,

e.     a hiba leírását,

f.      szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

g.     a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát (ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Fogyasztót)

h.     az eltérés indokát, ha a Szolgáltató szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget,

i.      a tájékoztatást arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A Szolgáltató a szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére bocsátja, valamint azt három évig köteles megőrizni

A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében veszi át a Szolgáltató, amely elismervényen feltünteti

a.     a fogyasztó nevét és címét,

b.     a dolog azonosításához szükséges adatokat,

c.     a dolog átvételének időpontját, továbbá

d.     azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

7. PANASZÜGYINTÉZÉS HELYE, IDEJE, MÓDJA, JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Levelezési cím: biztributor Kft., 1112 Budapest, Kőoltár utca 4/A 3. em. 19.

Telefonszám: +36-1-392-0218

E-mail: info@https.hu

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:

a)         Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.

Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.

Telefonszám: +36 1 450 2598

E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu

b)         Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu Fax: 06 (1) 488 21 86 Telefon: 06 (1) 488 21 31

c)         Bírósági eljárás kezdeményezése

 

8. ADATVÉDELEM

Személyes adatok kezelésére csak akkor kerül sor, ha ez a jelen ÁSZF alapján nyújtott szolgáltatás nyújtásához és törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig. Az adatok felvétele, az adatkezelés hozzájáruláson, a Felhasználó által megadott adatokon alapul.

Az adatkezelés időtartama alatt a Felhasználónak joga van,

a)          hogy a jelen ÁSZF alapján nyújtott szolgáltatás igénybevétele előtt és az igénybevétel során bármikor megismerhesse, hogy a Szolgáltató mely adatkezelési célokból mely adatfajtákat kezeli, ideértve a Felhasználóval közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatok kezelését is,

b)          kérni adatainak helyesbítését,

c)          a jogszabályi kivételektől eltekintve kérni adatainak törlését

d)           tiltakozni az adatkezeléssel szemben.

A Szolgáltató jelen ÁSZF alapján nyújtott szolgáltatásai kapcsán az alábbi célból és adatkörben kezel személyes adatokat:

a)     a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezeli a Felhasználó azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat és lakcímet

b)     a szerződésből származó díjak számlázása céljából kezeli a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.

c)     a szolgáltatás nyújtása céljából kezeli azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek.

A Szolgáltató a kezelt adatokat törli a szerződés létrejöttének elmaradását, a szerződés megszűnését, valamint a számlázást követően.

Az Felhasználó további jogait részletesen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 14.§-19.§, a 21.§-23. §.

9. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

Ha az ÁSZF a megrendelés és a termék Felhasználó általi átvétele között módosításra kerül, erről a Felhasználót a Szolgáltató a regisztráció során megadott elektronikus levelezési címén tájékoztatja. Fogyasztóval kötött szerződés hatálya alatt a Fogyasztó az ÁSZF módosítása esetében jogosult a szerződéstől elállni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2017. 12 .08.

 

ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORM

Az Európai Bizottság internetalapú platformot hívott életre, azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére. 

 

A honlap az EU 23 hivatalos nyelvén áll rendelkezésre.

A vitarendezési platform elérhetősége: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

ONLINE JOGAID

Online vásárlás esetén Téged megillető fogyasztói jogaidról az alábbi oldalakon tájékozódhatsz:


http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/2709